tirsdag 24. mars 2009

Endelig røykfri

I dag har jeg vært ikke-røyker i ett år. Så først av alt vil jeg gratulere meg selv. Jeg røkte mye hver dag i mange, mange år, og vil si at jeg var veldig avhengig. Jeg ble flere ganger anbefalt boka "endelig ikke-røyker" av Allen Carr, og må si at jeg var ganske irritert på alle som maste om at jeg måtte lese boka. For å være helt ærlig, så var jeg ikke veldig interessert. Til slutt ga jeg etter for presset og leste boka - mest for å bevise at den ikke virket, og jeg hadde rett - den virket ikke,. Jeg røkte like mye som før. Men den hadde nok gjort noe med meg allikevel, så når "endelig ikke-røyker for kvinner" kom ut, kjøpte jeg den - OG DET VIRKER!!!I dag har jeg vær ikke-røyker i ett år. Og det verste er at jeg ikke tenker på det. Jeg savner ikke røyken i det hele tatt - måltidene er blitt bedre (mat smaker faktisk veldig godt), jeg kan drikke vin eller gå på fest uten å bli røyksugen (og det er like morsomt og hyggelig). Folk kan til og med sitte i min stue og røyke uten at det plager meg et sekund! Så jeg har lagt på meg litt, big deal...... det kan man jo gjøre noe med. Det viktigste er at jeg er en lykkelig ikke-røyker og feirer mitt viktigst jubileum noensinne i dag. Så til alle røykere der ute som er i tvil, les boka. Her har du faktisk ingen ting å tape, bare veldig mye å vinne.

2 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye, dette er veldig bra! Flere burde følge ditt eksempel.

    SvarSlett
  2. Gratulerer! Jeg har selv vært røykfri en uke før deg, 17. mars, i ett år jeg også! Og jeg brukte også boken "endelig ikkerøyker" og det funket som bare det for meg. Jeg har de samme opplevelsene om svak og lukt og så videre. Spesielt det jeg var mest redd for: å savne min følgesvenn gjennom 21 år. Men det har ikke vært noe savn overhode. Lykke til videre i livet du også.

    SvarSlett