mandag 30. mars 2009

Afterski i Hemsadal

Har vært i Hemsedal i helga og det har fått meg til å reflektere litt over livet. Jeg har hele tiden vært av den oppfatning at selv om jeg er blitt eldre, så har jeg ikke forandret meg SÅ mye.
Det er noen år siden jeg var i Hemsedal, men jeg var godt voksen. Vi gjorde det man skulle - hytte ikke langt fra bakken, opp i bakken tidlig på morgenen, varmestue og Jegermaister gjennom dagen. Ganske tidlig på Garagen. Vi var en stor gjeng og det tok av. Vi bestilte kasser med øl, danset på bordet og stemningen var stor. Og etterpå fortsatte festen på hytta med hjemmelaget mat, mer øl, boblebad til langt på morgenkvisten.
Men ikke denne gangen. Hytta var et stykke fra Hemsadal sentrum og vi hørte knapt en lyd annet enn en fugl av og til. Ingen var i bakken, men noen tok på langrennskiene.

foto privat

Hytteveggen - et godt alternativ til Garagen

Det var ikke noe stor fest heller. Men det var god mat og god vin. 4 jenter rundt et bord. Ingen TV på, ingen radio eller musikk hele helgen. Bare samtaler om alt og ingen ting. En god rødvin og strikketøy i fanget, hyggelige samtaler med gode venner. Kontrasten er stor fra forrige gang.F

foto privat

Afterski i Hemsedal anno 2009

Så OK, jeg har endret meg mye allikevel. Men det er OK. Det er OK å ikke måtte feste med masse ungdommer hele natten. Det er OK å foretrekke en god rødvin og en samtale. Det er OK å ha tid til å legge merke til og nyte den fantastiske naturen og stillheten. Det er godt å bli voksen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar