fredag 21. august 2009

Chevre salat

Først må jeg si at jeg synes kanskje at min sans for god mat begynner å bli litt vel intens. Begynner å nærme seg en bestettelse. Nye smaker og inntrykk begeistrer og overrasker meg stadig vekk. Og grunnen er enkel. Etter drøye 25 år som storrøyker, sluttet jeg for 1 1/2 år siden. Og smakssansene mine har endret seg drastisk siden. Så fra å synes en sterkt krydret kebab eller pizza er greit å spise, nyter jeg nå ferske råvarer og spennende ingredieneser. Og famlene har jeg begynt å lage mat selv -med glede og engasjement. Overrasket over hvor enkelt det er å lage maten fra bunnen. Hvor MYE bedre det smaker. Og ikke minst hvor kjapt det er. I dag ble det en Chevresalat.
foto privat

Enkelt, sunt og veldig smakfult


Litt hjertesalat med hjemmelaget dressing: olje, balsamico, dijonsennep, vann, salt og pepper (overraskende enkelt å lage en god dressing). Rødløk, sukkererter, pinjekjerner og stekte kyllingbiter. En sprø baguett ved siden av. Og toppingen - jeg varmet litt chevre i konfyren ..... jeg elsker chever i salaten .....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar